Jak zmodernizować swoją sieć DWDM?

22 lipca 2024
#FCAteam

Wzmożona aktywność użytkowników sieci oraz rosnące zapotrzebowanie na usługi o wysokiej przepustowości, takie jak video HD, 4K, czy transmisje na żywo, mają znaczący wpływ na intensywność wykorzystania włókien światłowodowych oraz jakość zarządzania siecią.

 

Sprostanie nowym potrzebom klientów to zadanie, jakie mają przed sobą operatorzy sieci internetowej. Każdy z nich pragnie zapewnić użytkownikom jak najlepsze wrażenia, a tym samym, utrzymać jakość usług świadczonych na swojej sieci na jak najwyższym poziomie.

 

Jednak w jaki sposób tego dokonać?

 

Odpowiedź znajdziecie w poniższym case study o tym, jak dostawca usług internetowych zmodernizował swoją sieć DWDM i zapewnił lepszą jakość usług dla swoich klientów.

 

Problem: Wyczerpanie się włókien

Z takim wyzwaniem spotkał się jeden z naszych Klientów – ISP, który posiadał już wdrożoną w swojej sieci technologię DWDM.

 

Dysponował on 14 kanałami 10G, jednak ze względu na pojawienie się nowych potrzeb, takich jak poprawienie zdolności obsługi większej liczby usług dostępowych oraz rozszerzenie przepustowości istniejącej infrastruktury sieciowej, niezbędnym stała się modernizacja sieci. Miała ona objąć dwie lokalizacje: z punktu A do punktu B, oddalone od siebie o 60 km.

 

Klientowi zależało na pełnej kompatybilności nowych urządzeń z tymi już wdrożonymi. Ponadto chciał on zachować ciągłość usług oraz usprawnić zarządzanie całą siecią. W jaki sposób udało nam się spełnić jego potrzeby?

 

Rozwiązanie: Wdrożenie DWDM

Odpowiedź jest prosta: wdrażając nowe urządzenia DWDM.

 

Istniejące kanały klienta (14 x 10G) na trasie 60 km, zamienione zostały na dwa kanały 2x100G. Taka optymalizacja pozwoliła dostawcy usług internetowych na dodanie nowych usług dla różnych aplikacji przy znacznie zwiększonej transmisji danych (200G). Zastosowaliśmy odpowiednie moduły optyczne, które zrównoważyły moc łącza optycznego i zapewniły stabilną wydajność transmisji.

 

Dzięki nowym urządzeniom DWDM, sieć została ujednolicona, a jej zarządzanie stało się prostsze. Dodatkowo działania te umożliwiły dalszy rozwój sieci w przyszłości.

 

Jaki był więc cel wdrożenia DWDM?
  • Zwiększenie przepustowości sieci
  • Zmniejszenie ryzyka wystąpienia zatorów do minimum
  • Umożliwienie uruchomienia kolejnych usług
  • Ujednolicenie i prostsze zarządzanie siecią
  • Unowocześnienie sieci 

 

Działania: Jakie kroki podjęliśmy?

 Wdrożenie nowych urządzeń u Klienta, wymagało podjęcia odpowiednich działań:

  1. Zebranie danych dotyczących infrastruktury Klienta, aby odpowiednio przygotować ofertę techniczną.
  2. Przygotowanie dla Klienta kilku wariantów oferty w celu wizualizacji kosztów systemu odpowiadającego na jego aktualne oraz przyszłe potrzeby.
  3. Stworzenie zestawu dobrych praktyk i wskazówek ułatwiających wdrożenie oraz utrzymanie systemu.
  4. Wsparcie techniczne dla Klienta podczas współpracy – obsługa posprzedażowa.
  5. Weryfikacja poprawności działania systemu.

 

Efekty? Spójrzcie sami!
  • Zwiększona przepływność z n*10G do n*100G oraz możliwość transmisji hybrydowej kanałów 10G i 100G przy zachowaniu odpowiednich reguł dotyczących łączenia kanałów z modulacją OOK oraz koherentną
  • Uwolnienie 12 kanałów, co umożliwia swobodną ekspansję, dalszy rozwój sieci i transmisji, a także komfortową obsługę oraz szybszą realizację kolejnych zapytań

 

 A tak wyglądała sieć z DWDM:

Zainteresowało Cię to rozwiązanie?

Skontaktuj się z nami!